portál uživatelů
softwarů Autodesk

Autodesk VRED Professional, část 2.

Strojírenství

Využití ikon ve spodní části okna aplikace Graph – Příkaz zobrazí panel se stromem použitých prvků. (Obr. 1) V části pod stromem si pomocí posuvného prvku určíme rozevření prvků ve stromu. A…

Autodesk VRED Professional, část 2.

Využití ikon ve spodní části okna aplikace

Graph – Příkaz zobrazí panel se stromem použitých prvků. (Obr. 1) V části pod stromem si pomocí posuvného prvku určíme rozevření prvků ve stromu. A ve spodní části jsou ikony s nabídkou vytvoření obsahu scény (geometrie, světlo, kamera, ..), ikona pro duplikování obsahu stromu, ikona pro seskupení více prvků stromu, kopírování a vložení pozice a ikona smazání prvku.

Obr. 1 – Zobrazení stromu scény

  

Transform – Funkce pro změnu pozice vybraných objektů nebo scény. Posuv nebo rotaci nastavíme číselně nebo posuvníky. (Obr. 2)

 

 Obr. 2 – Okno pro změnu polohy objektů

Materials – Ikona Materials otevře okno, ve kterém nastavíme materiály, které použijeme na vytvořené objekty. (Obr. 3) Nový materiál vytvoříme ikonou ve spodní části okna. V nabídce je několik předem definovaných materiálů, které můžeme modifikovat, nebo můžeme vytvořit nový materiál. (Obr. 4) Změnu materiálu na objektech provedeme tak, že vytvořený materiál v levém sloupci okna přetáhneme myší na součást.

 

 Obr. 3 – Okno editoru materiálů

  

 Obr. 4 – Ikona pro vytvoření nového materiálu

Cameras –  Příkaz kamera slouží k nastavení pozice kamer a nastavení zobrazení obrazu. (Obr. 5) Novou kameru vytvoříme v levé části okna ikonou „+“. Dále v nastavení najdeme položky pro určení polohy kamery, typ projekce, barevné korekce a další.

  

 Obr. 5 – Okno příkazu kamera

Render – Ikona slouží k vyvolání okna s nastavením renderováného obrázku. (Obr. 6) Od nastavení kamery, místa uložení, rozlišení, barvy pozadí, aktivaci antialiasingu, nastavení kvality raytracing až po znázornění ohraničení obrázku. 

 

 Obr. 6 – Render obrázku