Autodesk VRED Professional, část 2.
Využití ikon ve spodní části okna aplikace Graph – Příkaz zobrazí panel se stromem použitých prvků. (Obr. 1) V části pod stromem si pomocí posuvného prvku určíme rozevření prvků ve stromu. A…
Využití ikon ve spodní části okna aplikace
Graph – Příkaz zobrazí panel se stromem použitých prvků. (Obr. 1) V části pod stromem si pomocí posuvného prvku určíme rozevření prvků ve stromu. A ve spodní části jsou ikony s nabídkou vytvoření obsahu scény (geometrie, světlo, kamera, ..), ikona pro duplikování obsahu stromu, ikona pro seskupení více prvků stromu, kopírování a vložení pozice a ikona smazání prvku.
Obr. 1 – Zobrazení stromu scény
Transform – Funkce pro změnu pozice vybraných objektů nebo scény. Posuv nebo rotaci nastavíme číselně nebo posuvníky. (Obr. 2)
Obr. 2 – Okno pro změnu polohy objektů
Materials – Ikona Materials otevře okno, ve kterém nastavíme materiály, které použijeme na vytvořené objekty. (Obr. 3) Nový materiál vytvoříme ikonou ve spodní části okna. V nabídce je několik předem definovaných materiálů, které můžeme modifikovat, nebo můžeme vytvořit nový materiál. (Obr. 4) Změnu materiálu na objektech provedeme tak, že vytvořený materiál v levém sloupci okna přetáhneme myší na součást.
Obr. 3 – Okno editoru materiálů
Obr. 4 – Ikona pro vytvoření nového materiálu
Cameras – Příkaz kamera slouží k nastavení pozice kamer a nastavení zobrazení obrazu. (Obr. 5) Novou kameru vytvoříme v levé části okna ikonou „+“. Dále v nastavení najdeme položky pro určení polohy kamery, typ projekce, barevné korekce a další.
Obr. 5 – Okno příkazu kamera
Render – Ikona slouží k vyvolání okna s nastavením renderováného obrázku. (Obr. 6) Od nastavení kamery, místa uložení, rozlišení, barvy pozadí, aktivaci antialiasingu, nastavení kvality raytracing až po znázornění ohraničení obrázku.
Obr. 6 – Render obrázku