Když hostitel není doma… aneb zábradlí ve sklonu na rampě
Pokud používáte objekt zábradlí, pak pravděpodobně při jeho průběhu po vodorovné rovině větší problémy nebudou. Větší vzdor se ale může objevit v případě zábradlí ve sklonu. Zde má sice Revit jakousi …
Pokud používáte objekt zábradlí, pak pravděpodobně při jeho průběhu po vodorovné rovině větší problémy nebudou. Větší vzdor se ale může objevit v případě zábradlí ve sklonu. Zde má sice Revit jakousi pojistku v tom, že se zábradlí řekne: „Tady máš svého hostitele a toho se drž zuby, nehty“. Jenže ne vždy si to to zábradlí uvědomí a začne, mírně řečeno, střečkovat. A my se potom v tom našem jinak krásném digitálním modelu, po té šikmé rampě z toho přízemí do jiné výškové úrovně, o přizpůsobené zábradlí neopřeme. Totiž, ne každý hostitel je vítaný a ne ke všem objektům Revitu lze tuto vlastnost použít.
Celou problematiku si nyní ukážeme na objektu rampy, vytvořené třemi různými způsoby:
– rampa klasická (nástrojem Rampa)
– rampa z podlahy (nástrojem Podlaha)
– rampa z obecného modelu (nástrojem pro tvorbu těles)
1. Zábradlí na rampě klasické
Nástrojem Rampa si vytvoříme rampu.
Ńástrojem Zábradlí (karta Architektura –> panel Komunikace –> Umístit na hostiteli) vyberte rampu a vytvořte zábradlí.
2. Zábradlí na rampě z podlahy
Nástrojem Podlaha si vytvoříme zatím plochou podlahu.
Vybereme podlahu a zapneme Úpravy tvaru.
Klikněte na zvedanou jednu hranu a zapište její budoucí výšku (4000 mm).
Deska se jedním koncem zvedne do požadované výšky.
Vytvoření zábradlí.
Zde použijeme metodu načrtnutí geometrie (metoda „Umístit na hostiteli“ nezabírá).
Obrys nakreslíme ukázáním na vnější okraj stávající desky (nástroj Vybrat čáry).
I když by nástroj Vybrat nového hostitele rád fungoval, přesto zůstává deska netečná a po dokončení režimu tvorby zábradlí to dopadne asi takto:
Jak tedy přinutíme zábradlí, aby se vinulo po rampě? Malým trikem s nepatrným dodatečným koncovým segmentem ve správné výšce, který „podrží“ jeden konec zábradlí dole, zatímco druhý se pěkně povine do podlaží nad námi. Jeho délka stačí co nejkratší tak, aby to ještě Revit strávil a segment neignoroval.
Nejdříve v Podlaží 1 nakreslíme obloukový segment. Segment vyberte a v liště Možnosti změňte jeho parametry na Skloněné – Vlastní a výšku 4000.
Potom dokreslíme na dolním konci oblouku krátký segment (asi délky 40 mm) a opět upravíme v liště Možnosti jeho vlastnosti na Skloněné – Vlastní a výšku 0.
Podle druhu aktuálního zábradlí se ale po dokončení ještě nemusí neobjevit zábradlí s ideálním průběhem a proto bude potřebná malá úprava stylu použitého zábradlí. Styl totiž obsahuje pravidla tvorby geometrie podle hostitele, který zde v tomto příkladu ale není.
Ve stylu zábradlí v typových vlastnostech u Umístění sloupku změníme metodu tvorby geometrie sloupků zábradlí tak, aby nám jejich dolní konce sledovaly průběh horního madla a ne hostitele.
Příklad úpravy stylu zábradlí se skleněným panelem:
Původní parametry zábradlí před úpravou:
Parametry zábradlí po úpravě:
A výsledný efekt zábradlí na rampě.
3. Zábradlí na rampě z obecného modelu
Třetím způsobem si pomocí Obecného modelu z karty Architektura pomocí nástroje Komponenta – Vytvořit na místě vytvoříme rampu. Na tvorbu tělesa použijeme metodou Přechod tažením (přechod dvou koncových profilů po trajektorii).
V dalších krocích je tvorba zábradlí již totožná s předchozím odstavcem 2. Zábradlí na rampě z podlahy.
Přečvzato z http://www.revit3dblog.cz/