Autodesk VRED Professional, část 3.
V tomto článku otevřeme v Autodesk VRED Professional soubor vytvořený v Autodesk Inventoru. Dále vytvoříme prostředí, ve kterém provedeme render obrázku pomocí vytvoření geometrie a změ…
V tomto článku otevřeme v Autodesk VRED Professional soubor vytvořený v Autodesk Inventoru. Dále vytvoříme prostředí, ve kterém provedeme render obrázku pomocí vytvoření geometrie a změny umístění objektů.
Vytvoření objektu prostředí
Geometrii vytvoříme v okně Graph pod nabídkou Create geometry. (Obr. 1) Zde je na výběr z několika geometrií jako plocha, kvádr, válec,.. V tomto případě použijeme příkaz Box. Následně se otevře nabídka pro volbu rozměrů. (Obr. 2)
Obr. 1 – Vytvoření nové geometrie
Obr. 2 – Zadání rozměrových údajů boxu
Změna polohy objektu
Objekty můžeme různě přesouvat a natáčet funkcí Transform. Objekty, které chceme editovat, označíme buďto ve stromové nabídce Scenegraph nebo pomocí označení Shift + levé tlačítko myši. V okně funkce Transform v nabídce zvolíme, zda chceme pohybovat celou scénou nebo vybranými objekty. (Obr. 3) Další položky slouží k nastavení posuvu a rotace.
Obr. 3 – Změna pozice objektu
Nastavení materiálu
Ikona Materials otevře okno, kde máme možnost vytvořit nový materiál (ikonou + v levém spodním rohu). A poté materiál modifikuji. (Obr. 4) Materiál aktivuji přetažením na objekt, takto obarvím i vytvořenou geometrii boxu.
Obr. 4 – Vytvoření a modifikace materiálu
Render obrázku
Na závěr použijeme ikonu Render, kterou otevřeme okno s nabídkou nastavení pro nastavení kamery pro render obrázku. (Obr. 5) Zapneme v programu Antialiasing, Raytracing, vybereme plochu, kterou budeme renderovat a místo uložení souboru. Následně po kliknutí na tlačítko Render začne výpočet obrázku. Vytvořený obrázek s nastavenou odrazivostí stěn boxu. (Obr. 6)
Obr. 5 – Render Setup
Obr. 6 – Závěrečný vyrenderovaný obrázek