Trend: Demokratizace výroby se správou životního cyklu výrobku
Ještě před několika lety jste pro úspěšné uvedení nového výrobku na trh potřebovali velmi široké znalosti složitých výrobních postupů, situace na trhu, nemalé finanční prostředky i čas. Správa životní…
Ještě před několika lety jste pro úspěšné uvedení nového výrobku na trh potřebovali velmi široké znalosti složitých výrobních postupů, situace na trhu, nemalé finanční prostředky i čas. Správa životního cyklu výrobku (PLM) byla zaměřena na velké společnosti. Dnes je vše jinak. Software i výrobní technologie jsou stále dostupnější a zajímavé výrobky lze uvést na trh i s pomocí služeb jako Kickstarter, kdy na vývoj a výrobu přispívají drobní investoři z celého světa v rámci tzv. crowdfundingu. A dokonce i PLM software se díky cloudovým službám stává dostupný malým a středně velkým firmám.
Novinky a správa životního cyklu v cloudu
Praktické přínosy cloudové služby Autodesk PLM 360, dostupné i českým zákazníkům, Autodesk detailně představil na dvoudenní konferenci Accelerate 2014 v polovině září v Bostonu. Zákazníci napříč odvětvími se zde podělili o své zkušenosti s měnícím se prostředím vývoje a výroby.
Scott Miller, šéf Dragon Innovation, například zmínil propastný rozdíl mezi tradičním a novým pojetím výroby: Dříve byl nejprve postaven produkt, ten následně prodáván – aby se nejednou ukázalo, že o něj není zájem. Stále oblíbenější cestou je dnes tzv. crowdfunding, kdy je produkt nejprve představen a prodáván, teprve v případě úspěchu sériově vyráběn. Největší výzvou výroby je podle Millera komunikace, zejména sdělení záměru návrhu těm, kteří produkt vyrobí a sestaví. Nejúspěšnější jsou podle něj společnosti, které dokážou zapojit ty nejlepší nástroje do zkrácení doby pro uvedení výrobků na trh i zajištění jejich kvality.
Dalším zajímavý přístup představil Mark Principe z Quirky, společnosti, která uvádí nové spotřební produkty na trh každý týden. Umožňuje spolupráci mezi celosvětovou komunitou investorů a vlastním týmem konstruktérů a inženýrů. PLM 360 od Autodesku přináší společnosti s dnes už 250 zaměstnanci snadnou škálovatelnost, přesnou a jasnou komunikaci mezi pobočkami a partnery po světě a pružnost měnit a zlepšovat postupy, aby společnost zůstávala proaktivní.
Andrew Anagnost, stratég Autodesku pro oblast průmyslu, popsal změny, které dnes hýbou výrobou ve strojírenství, architektuře a stavitelství, ale i třeba ve filmovém průmyslu. Tři hlavní směry „éry propojování“ shrnul do oblastí vlastní výroby, kde se uplatňují distribuované výrobní kapacity, cloudové technologie, 3D tisk či crowdfunding, do měnící se spotřeby a chování zákazníků i do změny pojetí výrobků, které jsou mj. stále více svázány s internetem.