Návod na uložení kulového čepu
Vytvořit kulové uložení jde, jak pomocí funkce Spoj, tak pomocí funkce Vazba. V tomto článku si ukážeme zavazbení pomocí funkce Vazba, kde budou také nastavené limity, které omezují tělesu pohyb. V to…
Vytvořit kulové uložení jde, jak pomocí funkce Spoj, tak pomocí funkce Vazba. V tomto článku si ukážeme zavazbení pomocí funkce Vazba, kde budou také nastavené limity, které omezují tělesu pohyb. V tomto případě omezujeme pohyb proto, aby nevznikly kolize mezi součástmi sestavy.
V prvním kroku použijeme vazbu Omezit, která definuje společný bod kulové drážky i kulového čepu. Nyní je možné kulovým čepem volně pohybovat a definovaný společný bod je také bod, kolem kterého čep rotuje.
Dále se pomocí stejné vazby vybere jedna z rovin tělesa s kulovou drážkou, ke které bude vybrán bod na tělese kulového čepu. Poté pomocí limitů nastavujeme minimální a maximální vzdálenost od zvolené roviny. Máme na výběr z volby pouze minimální (maximální) hodnoty nebo obou dvou. V případě, že limity nevyplníme, zůstane funkčnost vazby Omezit původní, kdy bude vybraný bod umístěn ve vybrané rovině.
Po kliknutí pravým tlačítkem myši na vytvořenou vazbu a výběru možnosti Řídit, je možné animovat vybranou vazbu s možností uložení ve .wmv a .avi formátu.
Pro lepší představu o zavazbení kulového čepu se můžete podívat na následující video.