Slavné studio Pininfarina koupili Indové
Synonymum pro italský design představuje designérské studio Pininfarina, které letos slaví 85 let od založení. Aktuálně ikonické studio koupila indická skupina Mahindra Group. Legendární studio známé …
Synonymum pro italský design představuje designérské studio Pininfarina, které letos slaví 85 let od založení. Aktuálně ikonické studio koupila indická skupina Mahindra Group.
Legendární studio známé svou prací pro kultovní automobilové značky jako je Alfa Romeo nebo Ferrari je jedním z nejznámějších italských design studií. Společnost byla založena už v roce 1930 v Turíně, tehdy již 37 letým Giambattistou „Pinin“ Farinou (1893–1966). Z malé dílny je dnes holding obsahující pět společností, s obrovským zázemím pro 2500 zaměstnanců a výrobní kapacitou 40 000 vozidel.
Nyní po několika měsíčním vyjednávání Indové koupili společnost Pincar, která drží 76,06 % akcií slavného studia. Celkem akvizice stála přes 25 milionů eur, tedy necelých 700 milionů korun. Součástí obchodu jsou také nové investice, které budou financovány navýšením kapitálu Pininfariny o dalších 20 milionů eur do konce roku 2016. V oficiálním prohlášení nový vlastník uvádí, že chce posilovat pozici značky Pininfarina v sektoru automobilového průmyslu, ale i v dalších oborech (architektura, design dopravních prostředků, spotřebního zboží atd.). Paolo Pininfarina, vnuk zakladatele karosárny Battisty „Pinin“ Fariny zůstává předsedou správní rady.
Studio, které proslavila především práce pro Ferrari, navrhlo před časem pro brněnský Zetor nový design traktoru
Studio letos v květnu oslavilo 85. výročí, má pobočky v Itálii, Německu, Číně a USA. Mezi klienty patří značky jako Ferrari, Alfa Romeo, BMW, Toyota a další automobilky. Celkem za svoji historii designéři navrhli přes 1000 automobilů. Krize v automobilovém průmyslu a rozvoj vlastních design studií jednotlivých automobilek, znamenal problémy i pro Pininfarinu. Indická skupina se tak dostala ke kultovní značce, která jen pokračuje v trendu, kdy tradiční evropské firmy v autoprůmyslu kupují firmy z Asie, připomeňme, že Indové vlastní například značky Jaguar, Land Rover, nyní i Pininfarinu. Číňanům pak patří například Volvo, částečně mají podíl v koncernu PSA… Hlavním důvodem těchto akvizic nejsou ani tak značky nebo výrobní továrny, ale know-how, které je největším bohatstvím evropských výrobců.
Historie Pininfarina na Wikipedii
Zdroj: Pininfarina, Dezeen