Program vyvinutý na FEL ČVUT v Praze dokáže automaticky vykouzlit realistické ruční malby
Tým vědců pod vedením doc. Daniela Sýkory z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze vyvinul nový nástroj pro automatickou stylizaci 3…
Tým vědců pod vedením doc. Daniela Sýkory z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze vyvinul nový nástroj pro automatickou stylizaci 3D obrazu StyLit.
StyLit dokáže věrně reprodukovat výtvarníkův styl a vytvořit tak syntetické malby, které svou realističností zmatou i odborníka. Unikátní software je sofistikovanější než současné dostupné komerční nástroje.
Aplikace dokáže v reálném čase stylizovat vzhled složitějších 3D modelů na základě ručně kresleného příkladu jednoduché scény vytvořené uživatelem. Hlavní výhodou nové metody je analýza šíření světla ve scéně, která umožňuje věrně reprodukovat stylizaci specifických světelných efektů, jako jsou např. lesklé odrazy, stíny, či nepřímé osvětlení. Tyto efekty dodávají výsledným syntetickým malbám realistický vzhled, který bylo obtížné dosáhnout s využitím předchozích postupů.
Úspěch vědců ČVUT
Na vzniku softwaru se mimo vědců z Fakulty elektrotechnické ČVUT podílelo také šest profesionálních grafiků a zástupci společnosti Adobe. Díky této spolupráci získala metoda potenciál významným způsobem usnadnit práci výtvarníkům a otevřít možnost automatizované tvorby grafického obsahu, jehož vizuální podoba je takřka k nerozeznání od časově náročné ruční práce.
Metoda StyLit byla přihlášena na americkém patentovém úřadě a v blízké době se plánuje spuštění demo verze pro výzkumné a nekomerční účely.
Informace o nástroji StyLit jsou k dispozici na stránce: http://dcgi.fel.cvut.cz/home/sykorad/stylit
Malba hrušky (c) Tina Wassel Keck
Teaser (c) na kuličky zleva doprava: -, Daichi Ito, Pavla Sýkorová, Pavla Sýkorová a Lukáš Vlček