Jak umělá inteligence a cloudové sdílení utváří budoucnost průmyslu médií a zábavy
Aby udrželi krok s rostoucí poptávkou, musejí se profesionálové M&E připravit na svět, kde data mohou volně proudit přes cloudovou platformu s AI.
Profesionálové, kteří vytvářejí filmy, televizní pořady a videohry, z pochopitelných důvodů příliš nevěří sdílení dat – nechtějí riskovat, že někdo ukradne a neoprávněně rozšíří jejich duševní vlastnictví. V současnosti si však mediální a zábavní průmysl nemůže nadále dovolit využívat neefektivní způsoby předávání dat, jako je fyzický přesun pevných disků. Je čas na změnu.
Neefektivní spolupráce končí
S cloudovými platformami mohou data volně proudit z předprodukce do postprodukce. Tímto způsobem může jeden člověk zpracovávat VFX záběry a někdo jiný je plynule doplňovat o další efekty, případně pracovat na úplně jiném aspektu filmu. Tyto dvě osoby se ani nemusejí nacházet na stejném kontinentu.
Andrew Anagnost, prezident a generální ředitel společnosti Autodesk souhlasí, že dříve panoval obrovský strach ze sdílení. Lidé se báli zneužití jejich duševního vlastnictví. Teď ale hledají efektivnější možnosti, jak točit filmy, hry a další poutavý obsah. Jak obstát ve světě, kde je stále těžší a těžší uspokojit rostoucí potřeby po více druzích zábavy.
Diana Colella, výkonná viceprezidentka Entertainment & Media Solutions Autodesk k tomu uvádí: „Jste v kině a díváte se na krásný film. Nikdy by vás nenapadlo, že by práce, která za tím stojí, byla neefektivní. Ale na filmech pracuje stále více lidí a je pro ně opravdu těžké sdílet jakákoli data, ať už jste na place, nebo vytváříte vizuální efekty. Ve skutečnosti spolu nikdo nemluví. Když natáčíte film, všechno je oddělené.“
Je to proto, že používají různé nástroje s různými typy datových formátů. Výstupy v podobě souborů jsou zde stále hlavním způsobem komunikace mezi lidmi. Ale ke skutečnému sdílení informací nelze soubory použít. Chybí jim:
- věrnost,
- granularita
- a okamžitý přístup, který je nutný pro skutečně dobrá rozhodnutí.
A cloudové možnosti teď mění hru.
Otevřený ekosystém dat usnadní kooperaci
Pokud soubor rozložíte, můžete poskytnout správná data správné osobě ve správný čas. Nemusíte posílat celý soubor. Film má petabajty dat a většinou se na něm nepodílí jen jedna společnost. Na některých Marvel filmech pracovalo dalších 13 společností. Jak mají tyto další zainteresované strany vědět, kde jsou data, která potřebují?
Diana Colella, výkonná viceprezidentka Autodesk pro zábavní a mediální řešení říká: „V Autodesku se chceme ujistit, že data jsou sdílena napříč všemi nástroji, které zákazník používá, aby jeho práce byla mnohem efektivnější. Představte si svět, kde skončíte svou uměleckou práci a někdo jiný plynule převezme vedení. Bude moci prostě jít před počítač a bude schopen převzít vše naprosto hladce a komplexně.“
Umělá inteligence jako součást sdílení
Kolem umělé inteligence panuje spousta strachu a nejistoty. Lidé se obávají, že jim AI úplně vezme práci. Že někdo požádá chatbota, aby napsal scénář k příběhu, a dostane úžasný hotový produkt bez vlastní zásluhy. Odborníci z Autodesku však predikují, že je to vysoce nepravděpodobné.
„Umělá inteligence může radikálně změnit budoucnost. Nevěřím však tomu, že dokáže nahradit kreativitu, která je vrozená nám, lidem,“ říká Mike Haley, senior viceprezident pro výzkum v Autodesku. „Ale k čemu můžete AI využít, je zvýšení kreativity. Nemůžeme se podívat na milion datových bodů a pochopit vzorce. Na to prostě nejsme stavěni, ale AI ano. Kreativní člověk ve spojení s AI posune svou kreativitu na jinou úroveň.“
Vytváření aktiv pro média a zábavu bude rozhodně jednodušší. Lidé teď znovu vytvářejí aktiva, která již mají. V budoucnosti by díky cloudu a umělé inteligenci měli být schopni katalogizovat a rozumět tomu, jaká aktiva mají, a velmi rychle je znovu použít pro film nebo hru.
Autodesk Flow – síla propojených pracovních postupů v M&E
Platforma Autodesk Flow je průmyslový cloud. Jsou to data, která vytvářejí zákazníci Autodesku a mohou je sdílet napříč svými kanály, ať už jsou vytvořena pomocí nástrojů Autodesk, nebo ne. Flow propojí týmy a data napříč celým produkčním tokem.
- Před začátkem natáčení zkontrolujete ve Flow všechna předprodukční data.
- Díky datům z kamery streamovaným do cloudu a dostupným přímo v Avid Media Composer se mohou střihači pustit do práce v okamžiku, kdy natáčení skončí.
- Přidělte úkoly animátorům pracujícím v Maya a FX umělcům pracujícím v Houdini. Umělci již nemusejí hledat soubory s přístupem ke všemu, co potřebují, aby mohli začít.
- Použijte funkce plánování založené na AI, abyste pochopili následný efekt kreativních změn nebo alokaci zdrojů na celkovou časovou osu projektu.
Autodesk Flow se snaží změnit způsob, jakým dnes M&E průmysl funguje. Klade si za cíl umožnit tvůrcům připravovat více obsahu a zároveň se lépe soustředit na kreativitu a věrnější vizuály. Díky Flow pravděpodobně v budoucnosti uvidíme spoustu nových filmů a her s mnohem vyšší věrností, akcemi a interakcemi.
Nahlédněte do světa médií a zábavy
Také vás zajímá oblast M&E? Pak se vám určitě bude líbit článek o tom, jak Studio Axis pomocí programu Arnold vytvořilo trailer, který se přes noc stal senzací. Nezapomeňte si ho přečíst.