portál uživatelů
softwarů Autodesk

Strategie programu Autodesk Academia 2004-2006

Autodesk Academia Praha, 20. února 2004 David Palas, ředitel Autodesk EMEA david.palas@eur.autodesk.com Vlastimil Bejček, Autodesk Academia bejcek@cvp.vutbr.cz Skupina středních a vysokých technických…

Strategie programu Autodesk Academia 2004-2006

Autodesk Academia

Praha, 20. února 2004

David Palas, ředitel Autodesk EMEA

david.palas@eur.autodesk.com

Vlastimil Bejček, Autodesk Academia

bejcek@cvp.vutbr.cz

Skupina středních a vysokých technických škol v České a Slovenské republice, sdružená a podporovaná Autodeskem, vedoucí firmou na světovém trhu v oblasti iDesign technologií, projednala na svém zasedání dne 20. února 2004 koncepci dalšího vývoje programu Autodesk Academia. V následujícím období dojde k výrazné orientaci všech aktivit a projektů na řešení v rámci odborných pracovních skupin, vytváření odborných kompetenčních center pro oblast strojírenství, stavebnictví a architektury, elektrotechniky a geografických informačních systémů (GIS).

Program Autodesk Academia si pro období 2004 až 2006 stanovil dosažení těchto odborných, marketingových a sociálně-společenských cílů:

Odborné cíle programu 2004-2006

·Vytvoření odborných oborově zaměřených skupin (strojírenství, stavebnictví a architektura, elektrotechnika a GIS)

·Výměna zkušeností a lidských zdrojů v síti odborných technických škol ČR, SR a v síti škol EU

·Zapojení odborníků z firmy Autodesk, distributora, ATC a partnerských firem do informačního systému k poskytování cílených obchodních, marketingových, SW informací a řešení, PR a studie případů

·Stanovení priorit při řešení výukových a vědecko-výzkumných úkolů v daném oboru, analýza směrů vývoje v příslušném oboru

·Vytváření virtuálních projektových týmů, propojení a spolupráce odborného potenciálu na středních a vysokých školách s vědecko-výzkumnými pracovišti, profesionálními sdruženími a průmyslovými podniky

·Podpora inovativních řešení ve virtuální síti

·Podpora aplikovaného výzkumu na vysokých školách

·Odborná podpora re/kvalifikačních programů ve spolupráci se státní správou a samosprávou (Úřady práce, OHK, atd.)

Marketingové cíle programu 2004-2006

·Posílení dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti iDesign technologií (modul PII CAD SIPVZ MŠMT)

·Posílení pozic škol se statutem Autodesk Academia na trhu vzdělávání

·Nalezení komerčních partnerů pro zadávání např. semestrálních, diplomových prací atp.

·Vytvoření předpokladů pro získávání odborné praxe studentů SŠ a VŠ

·Prezentace odborného vzdělávacího, vědeckovýzkumného potenciálu škol

·Prezentace inovativních řešení a podpora technické tvořivosti mládeže

·Deklarace partnerství pro průmyslový sektor

Sociálně-společenské cíle programu 2004-2006

·Řešení problémů nezaměstnanosti absolventů technických škol

·Navázání odborné a společenské výměny zkušeností se zahraničními, zejména EU partnery

·Rozvoj lidských zdrojů v technické oblasti

·Ve spolupráci s ÚP, státní správou a samosprávou navrhnout projekty pro re/kvalifikaci pracovníků

·Rozšíření možnosti vícezdrojového financování škol

·Podpora vzdělávání, zejména pak modulu PII CAD v rámci projektu SIPVZ MŠMT a příprava nových vzdělávacích kurikulí v technické oblasti

Harmonogram řešení projektu

1. etapa

Záměr: vytvoření pracovních skupin/aliance

Zahájení: květen 2004

Ukončení: červen 2004

Cíle:1.1 Pracovní skupiny pro strojírenství, stavebnictví a architekturu, elektro a GIS

1.2 stanovení koordinátora pracovní skupiny a výkonného týmu

Výstupy

1.1 Odborná skupina pro strojírenství, stavebnictví a architekturu, elektro a GIS

1.2 Prezentacekoordinátora a výkonných týmů

OOU (objektivně ověřitelné ukazatele)

1.1 Do června vytvořeníkomunikační platformy

1.2 Tisková zpráva o záměrech odborných skupin

Metody

Oslovení středních a vysokých technických škol (Autodesk Academia + ostatní)

WEB registrace do pracovních skupin

Kick-off meeting pracovních skupin, volba koordinátora pracovní skupiny

2. etapa

Záměr: definování oborových projektů

Zahájení: červen 2004

Ukončení: září 2004

Cíle:2.1 Analýza současného stavu odborných skupin

2.2 Strategický záměr odborných skupin

Výstupy

2.1 Dokumenty AAWG1-AAWG4

2.2 Dokumenty AAWG1-AAWG4

AAWG1 – Autodesk Academia Workgroup 1 – strojírenství

AAWG2 – Autodesk Academia Workgroup 2 – stavebnictví a architektura

AAWG3 – Autodesk Academia Workgroup 3 – elektro

AAWG4 – Autodesk Academia Workgroup 4 – GIS

OOU (objektivně ověřitelné ukazatele)

2.1 SWOT analýzy

2.2 studie proveditelnosti

Metody

Analýza oborových strategických, VV, marketingových a ostatních relevantních materiálů

Plán práce pracovních skupin, marketingová strategie

3. etapa

Záměr: pilotní realizace projektů

Zahájení: leden 2005

Ukončení: prosinec 2006

Cíle:3.1 Definice projektů AAWG1-AAWG4

3.2 Realizace projektů AAWG1-AAWG4

Výstupy

3.1 Národní a mezinárodní projekty AAWG1-AAWG4

3.2 Výstupy z projektů AAWG1-AAWG4

OOU (objektivně ověřitelné ukazatele)

3.1 Smlouvy aliance AAWG1-AAWG4

3.2 Evaluační a diseminační zprávy projektů AAWG1-AAWG4

Metody

Implementace projektů v cílových skupinách

Evaluace výstupů

Diseminace výstupů projektu


Společné subprojekty:

Autodesk Academia FÓRUM

Autodesk Academia DESIGN

Autodesk Academia GRANT

Autodesk Academia PORTÁL