portál uživatelů
softwarů Autodesk

Ze světa administrace počítačových systémů

Administrátor výpočetní techniky je často považován za člověka, který neustále pobíhá s množstvím disket a CD ROM po organizaci a řeší problémy. Jistě zajímavá myšlenka, ale v praxi poměrně nákladná a…

Ze světa administrace počítačových systémů

Administrátor výpočetní techniky je často považován za člověka, který neustále pobíhá s množstvím disket a CD ROM po organizaci a řeší problémy. Jistě zajímavá myšlenka, ale v praxi poměrně nákladná a především potlačující základní význam lidských zdrojů se špičkovými znalostmi. Administrátor je bezesporu nepostradatelná osoba, ale musí vždy být využita správným směrem.

 

Nepostradatelnost administrátora, musí být administrátor dogmatik?

Rozhodně považuji za nesmyslné přistupovat k informačním technologiím jako k prostředku zvýrazňování pozice administrátora v organizaci. Podle našeho názoru organizace, která nedokáže ve svém informačním systému vyřešit základní problémy bez přítomnosti administrátora je daleko více ohrožena, než ta, která je schopná přijmout takovou metodiku, aby bylo možné vůbec administrátora pustit na dovolenou. Typickým příkladem může být napadený počítač virem, nebo poškozený software výpadkem proudu.

Jaké by měly být cíle nasazení informačních technologií?
Firma vlastnící a využívající pro svou činnost informační technologie vyžaduje, aby jí tyto systémy sloužily až 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, byly stále aktuální, flexibilní a bezpečné. Taková firma a organizace si uvědomuje, jaká je hodnota jejich informačních technologií, jakou cenu mají jejich data (informace), jaké finanční i jiné ztráty znamená nefunkčnost informačního systému, ztráta či únik informací a kolik by jí stál výpadek informačních technologií na hodinu, den, týden atd.

Hlavní a jediný cíl – Informační systém jako opravdový nástroj?

Jaký je praktický rozdíl mezi lopatou a informačním systémem? Žádný, oba je nutné využít pro realizaci konečného záměru vedoucího k cíli. Jejich složitost a nároky na údržbu jsou ovšem zásadně diametrální. Zkusme se proto postavit k údržbě informačních technologií jako k výměně zlomené násady tak, aby vše zvládl i laik. Bezesporu pak ušetříme a zůstane nám čas na řešení skutečných problémů. Je tato myšlenka skutečně příliš kontroverzní?

zdroj: www.repair2000.cz