Akreditační seminář modulu CAD
Obr. 01 – Semináře se zúčastnila více než dvacítka škol Výrazná podpora firemNesporným kladem celého projektu je jeho nezávislost z hlediska produktové orientace. V průběhu uplynulého …
Obr. 01 – Semináře se zúčastnila více než dvacítka škol
Výrazná podpora firem
Nesporným kladem celého projektu je jeho nezávislost z hlediska produktové orientace. V průběhu uplynulého roku projevila zájem o začlenění do programu vzdělávacího modulu celá řada firem. Vedle tradičních leaderů v oblasti podpory školství včele s Autodeskem, tak získávají šanci i školy vyučující například úzce specializovaný CAD software. Není to samozřejmě pouze šance pro vzdělávací sektor, ale především pro výuku prakticky libovolné CAD aplikace. Tento krok je již ovšem na straně distributorů jednotlivých CAD aplikací. Je pouze na nich, jak a které školy podpoří.
Nová podoba vzdělávacího portálu
K příležitosti tohoto semináře byla uvedena do provozu nová podoba vzdělávacího portálu modulu P – CAD SIPVZ. Je zde patrné výrazné ovlivnění úspěšným projektem REPAIR 2000, který doplňuje modul o přímou technickou podporu v oblasti budování informačních systému na škole jako efektivně funkčního celku. Jedná se o projekt, který má za sebou řadu našich a mezinárodních úspěchů, především díky svému nekompromisnímu přístupu k budování informačních systémů jako bezúdržbového nástroje pro výuku a praxi.
Obr. 02 – Petr Fořt prezentoval modul CAD a technickou podporu
Společné jsou pro portál novinky a články paralelně publikované v odborném tisku. V současné době probíhá celá řada jednání s partnery, kteří mají zájem o přímou podporu celého informačního systému jak v oblasti CAD aplikací, tak technické podpory. Součástí portálu se stává eLearning řešení postavené na otevřeném standardu Moodle. Je tedy dostupný všem zcela zdarma jak pro Internet, tak pro Intranet řešení výuky na škole. Jsou hledáni další partneři, kteří mají zájem o podporu celého projektu.
Publikace jako dárek úvodem
Autoři modulu si připravili pro nové lektory malé překvapení. V den konání pracovního semináře vyšla zcela nová učebnice laděná svou koncepcí právě pro výuku 3D aplikací. Titul Autodesk Inventor – Adaptivní modelování v průmyslové praxi byl již tradičně vytvořen v přímé spolupráci s průmyslovým koncernem VAI a přináší celou řadu novinek svým čtenářům. Sada učebnic byla věnována pro start nových školicích středisek nakladatelstvím Computer Press.
Cyklus přednášek
Blok přednášek byl rozdělen na dopolední a odpolední. Hlavní dopolední, věnovali autoři modulu plně objasnění cílů a záměrů výuky CAD technologií v rámci SIPVZ. Velký důraz byl kladen především na nutnost aplikovat znalosti této problematiky přímo do výuky na školách nejen v oblasti vlastního osvojení aplikace.
Za stěžejní je autory modulu považováno praktické nasazení a uplatnění znalostí v odborných předmětech. Jedině tehdy, má výuka aplikované informatiky svůj efekt. Neučme počítače po počítače, ale počítače pro jednotlivé specializace a obory. Drtivá většina uživatelů výpočetní techniky nejsou informatici, ale odborníci a specialisté v diametrálně odlišných oborech, pro které je počítač pouhým nástrojem. Závěrem byla také zdůrazněna nutnost provázanosti výuky a praxe.
Sekce partnerů
Přednášky partnerů zahájil Petr Fořt informací o podpoře škol v oblasti systematického budování IT na škole ze strany projektu REPAIR 2000. Byla nastíněna podpora modulu ve všech oblastech a prezentována strategie technické a informační podpory. Mezi významné partery projektu patří například firmy BluePixel, Compexdata, informační portály 24hdesign.cz, ceskaskola.cz, ale také například Středisko multilicencí. Autoři se snaží takto zúročit své více než patnáctileté zkušenosti z oblasti IT a nabídnout jiným školám referenční model „prosperující výuky aplikované informatiky“, která je oceněna celou řadou úspěchů.
Autodesk představil v zastoupení Marka Čierneho svou strategii ve školství. Poměrně zásadně byla řešena otázka upgrade CAD aplikací a jejich ceny. Bylo nastíněno několik modelů, jak lze tento problém v budoucnu řešit. Což si myslíme, že by mělo být vždy společným cílem prodejce aplikace a školy, která ji často pracně integruje do své výuky. Tato oblast je samozřejmě řešena i s řadou jiných dodavatelů.
Obr. 03 – Přednáška Marka Čierneho z Autodesku
Možnosti dalších projektů ve vzdělávání ve své přednášce prezentoval Vlastimil Bejček z Computer Agency. Tuto organizaci není jistě třeba představovat, má za sebou celou řadu úspěšných projektů v oblasti výuky a vzdělávání. Computer Agency se také dlouhodobě stará o licencování produktů z oblasti CAD v našem školství.
Obr. 04 – Přednáška Vlastimila Bejčka, Computer Agency a VUT Brno
Bohužel z důvodu časového posunu byla zrušena přednáška Davida Řeháčka z firmy BluePixel. Tato firma má díky své úzké spolupráci se školami v oblasti nákupu hardware a software výrazné zkušenosti s realizací rozsáhlých rekonstrukcí standardních a multimediálních učeben. Hlavní náplní přednášky, která zůstala k dispozici pouze v prezentační podobě, byla strategie nákupu hardware do škol, metodika výběrového řízení „na konkrétní sestavu“ a modelové situace pro 16, 32 a 64 počítačů spojených do Active Directory pomocí nejnovější verze Microsoft Windows 2003 server. Část přednášky měla být věnována optimální řadě serverů pro školu z řady výrobků HP.
Závěrem
Velký zájem o vlastní modul CAD je jistě minimálně příjemnou odměnou všem, kteří se touto problematikou na našich školách dlouhodobě zabývají. Všem jim patří náš dík a přání úspěšných školení a spokojených studentů.